sábado, 9 de mayo de 2015

SORPRESA!!

Amb motiu de l’arribada del final del projecte el conjunt de mentors havien planejat fer una sortida especial un dissabte al matí i que poguéssim assistir tots, per fer una sortida en gran grup, finalment no hem pogut coincidir tots i hem hagut d'improvisar una sortida que resultés especial i així ha sigut.

Una de les companyes ha tingut la gran idea d'anar al seu apartament, on hem pogut gaudir de la piscina, anar a la platja i cuinar el dinar per menjar tots plegats.

La Wiam no es recorda molt de nedar i he aprofitat per practicar una mica amb ella i explicar-li com es pot relaxar quan es cansa de nedar o es posa nerviosa a l’aigua. Encara que l’aigua encara està freda els nens no volien sortir de l’aigua.
Ha sigut una bona experiència, crec que compartir aquestes estones amb persones diferents fora del seu context és molt enriquidor, tant per ells com per a nosaltres.

Ja queda poquet, quina llastima! La setmana que ve fem la festa de cloenda intentaré preparar-li un regalet especial!

jueves, 30 de abril de 2015

TARDA DE PLATJA I VÍDEO

Hem de gravar el vídeo per la cloenda del projecte, així que hem pensat en un joc bonic i que a la vegada no hi haguéssim estat encara les dues juntes, així que hem anat a la platja de la Rabassada.

Com la Wiam i jo tenim mala memòria i ens ponem molt nervioses quan ens graven he imprès unes fotos per recordar els llocs on hem estat i fer un repasset d’aquests mesos que hem fet coses juntes.

Després de fer el vídeo hem jugat amb la sorra i ens hem mullat els peus, l’aigua estava freda encara. A la Wiam li ha cridat l'atenció un grupet de nois que feien bombolles gegants de sabó, així que els hem observat mentre berenàvem.

Després de superar uns petits problemes amb l’horari del bus hem pogut tornar a casa a l’hora prevista.

Això si, el vídeo ha quedat genial i crec que estem preparades per fer-ne més!!

jueves, 23 de abril de 2015

SANT JORDI

Avui és Sant Jordi, així que anem a la Rambla de Tarragona a veure el ambientillo.
Des de la parada del bus podem pujar tota la Rambla caminant, d’aquesta manera veurem totes les paradetes que han muntat.
Després de molt esforç hem arribat al Balcó del Mediterrani, hem berenat i hem aprofitat per prendre una mica de sol abans de començar la baixada cap a la parada del bus.
Durant el camí de tornada hem parat a veure els punts de llibre que vam fer la setmana passada i ens han regalat una rosa i un globus, aquest petit detall li ha agradat molt a la Wiam, que em preguntava com podia assecar aquesta rosa per què li durés molt de temps.

Era tot ple de gent, roses i globus! És increïble la quantitat de gent que es concentra en aquestes ocasions.
Una tarda entretinguda!

viernes, 17 de abril de 2015

FEM PUNTS DE LLIBRE

Amb motiu de la festa de Sant Jordi (la setmana que ve), hem pensat a aprofitar la sortida d’aquesta setmana per repassar la història de Sant Jordi i fer manualitats que els coordinadors del projecte exposaran a la Rambla el dia de Sant Jordi.
Hem quedat tres parelles, els nens ens han explicat el que coneixien de la llegenda i el significat que té a Catalunya aquesta tradició i nosaltres els hi explicàvem algun detall que es deixaven pel camí. A hores d'ara coneixen  molt bé la tradició.
Hem fet molts punts de llibre relacionats amb la diada que dijous que ve veurem a la paradeta de la Rambla de Tarragona.

sábado, 11 de abril de 2015

EXCURSIÓ A MONT-ROIG

Comença el bon temps i podem planejar excursions al matí.
Avui anem a la Mont-roig, la Jèssica i en Jaime ens ha convidat a acompanyar-los a l’Ermita de la Roca, preciós com es pot veure.
En principi semblava que seria una sortida molt light i curteta, ja que no es troba molt lluny del poble, però les circumstàncies han volgut que la cosa s’allargués. Pel camí ens hem parat a agafar esparracs i després hem agafat el camí llarg que puja cap a l’ermita, un camí ple d’aventures, ja que en alguns trams has de pujar ajudat per una corda, ha sigut molt divertit.
Hem parat a dinar i després hem continuat cap a l’ermita, quines vistes hi ha des d’allà, increïble.
Una vegada visitada l’ermita hem començat a baixar, això si, aquesta vegada pel camí curt. En vint minuts ja érem al poble.
Ha sigut una sortida especial, hem estat moltes hores juntes i a la Wiam li han encantat les vistes que hi havia des de dalt de tot. Crec que trigarà a oblidar-les.

viernes, 20 de marzo de 2015

PONT DEL DIABLE

Aquesta setmana la Wiam em va dir que volia visitar el pont del diable amb altres mentorades, així que vam quedar tres parelles per anar-hi tots junts, encara que fins a l’últim moment la sortida no es va confirmar pel mal temps, finalment  no ens ha afectar.

El pont del Diable es troba a la sortida de la ciutat de Tarragona, es tracta d’un aqüeducte romà que portava l’aigua a la ciutat i es troba dintre d’una finca condicionada per anar a passejar.

El monument va sorprendre als nens per la seva grandària i antiguitat, a més vam poder treure el cap  per la part de dalt. Sembla mentida que els romans construïssin arquitectures tant complexes.

Vam berenar tots rodejat de naturalesa i vam passejar pels jardins  fins que vam agafar l’autobús per tornar al barri

jueves, 12 de marzo de 2015

PREGUNTES A L'ALCALDE DE TARRAGONA

Els coordinadors del projecte han acordat una visita a l’Ajuntament de Tarragona  i avui és el dia, a les 6 de la tarda ens rebrà l’alcalde, veurem com va.

De camí a la Plaça de la Font (on es troba l’Ajuntament) hem aprofitat per fer alguna  foto dintre del casc antic, a la Wiam li encanten. Quan hem arribat a la plaça ja hi eren les altres mentores que hi anaven a la visita i hem jugat fins que arribava l’hora.

La Wiam em feia preguntes sobre l’alcalde, ja que no tenia molt clar qui era i que feia, poc a poc he tractat d’aclarir els seus dubtes.

Ens han fet entrar a l’Ajuntament fins a una sala amb mobiliari molt antic, on fan diferents actes, i em esperat fins que ha vingut l’alcalde, en aquest moment els nens estaven una mica nerviosos, ja que tenien moltes ganes de conèixer -li i fer-li preguntes.

I així a sigut, una vegada  l’alcalde ha parlat amb nosaltres i ens ha donat el torn de preguntes els nens no paraven de preguntar-li coses sobre la seva vida i professió, també han pogut fer-li arribar les seves inquietuds, ha sigut molt divertit.

Desprès ens ha guiat fins al seu despatx, ensenyant-nos la tomba de Jaume I, els quadres dels diferents alcaldes de Tarragona i les diferents banderes que hi tenen. Una vegada al despatx a continuat parlant amb els nens i els ha explicat el desenvolupament de la ciutat mitjançant unes fotos de diferents èpoques, ha sigut molt proper a ells.

La Wiam ha tornat a casa molt contenta i emocionada per un regalet que els havia fet  i per que l’alcalde li havia cridat pel seu nom, difícil de recordar.

Posant nota, va donar un 10 a la visita.